Få din virksomhed til tops med B2B markedsføring
- 23
- apr
Som håndværker befinder du dig på et marked med meget konkurrence. Hvad end dit arbejde omfatter at være tømrer, elektriker eller maler, er der et stort marked med mange konkurrerende produkter og ydelser. Måske står du selv med en virksomhed, som du ønsker at skabe flere resultater med. Når vi snakker om B2B marketing, altså business-to-business, er der også høj konkurrence for kunder, og selv for opmærksomhed. Det er derfor vigtigt at opbygge en B2B-strategi, der leverer resultater. Dette kræver dog omhyggelig planlægning, udførelse og ledelse, og det kan derfor være behjælpeligt at få hjælp fra professionelle bureauer som WeMarket. Her kommer en introducerende guide til dig, der gerne vil have succes med sin B2B marketing. Med en effektiv strategi kan du sikre din virksomheds mål og arbejde målrettet med dine kunder. Læs mere her – B2B marketing.
Sådan fungerer det
Når du skal i gang med din B2B marketing, er der mange elementer og processer at tage fat i for din virksomhed. Med professionel hjælp fra WeMarket samles din markedsføring ét sted, så der skabes et overblik fra start af. Som ejer af en virksomhed kender du selv bedst din målgruppe. Hvem er det, du ønsker at nå ud til med dit produkt eller ydelse? Hvad end du tilbyder varmepumper eller isolering, så er det vigtigt at have et klart overblik over din målgruppe, så du kan skabe den mest præcise marketingstrategi ud fra denne. Når du har etableret er solidt fundament omkring din målgruppe, skal du bestemme, hvordan og hvor du har til hensigt at nå dem. Her kan værktøjer som Google AdWords og inbound marketing være en hjælpende hånd til din virksomheds B2B marketing. Med Google AdWords kan du målrette dine annoncer overfor kunder, der søger på Google. AdWords kan hjælpe din virksomhed med at fokusere på nye målgrupper og få en bedre synlighed via Googles annoncenetværk. Inbound marketing er alle de markedsføringsaktiviteter, du kan lave for at trække potentielle kunder ind i dit univers, heriblandt leadgenerering. Sammen kan disse værktøjer både skabe overblik over og fastholde din nuværende målgruppe, men også tiltrække nye kunder.
Tre gode råd om B2B markedsføring
- Kend din målgruppe. B2B markedsføring er en kompleks proces, og selv om der er meget hjælp at hente fra professionelle som WeMarket, er det vigtigt, at du selv har overblikket over din målgruppe for at gøre din marketingstrategi så præcis som mulig.
- Skab succes med content og landingssider på din virksomheds hjemmeside. Igen er præcision et nøglebegreb, da det er ideelt at udarbejde en contentstrategi, hvor alt content – altså indhold – på din virksomheds hjemmeside rammer din specifikke målgruppe. Her kan blandt andet SEO være en stor hjælp.
- Mål på effektivitet. Et andet værktøj, WeMarket også hjælper med, er måling af effekten af dine B2B marketingsaktiviteter. Dette giver din virksomhed et indblik i, hvad I skal gøre bedre fremover, hvad der har virket eller ikke virket, samt hvordan din fremtidige strategi skal se ud.